Saturday 17 September 2011

Madu BESTARI Brain Star

Minuman Kesihatan Untuk Kecerdasan Minda & Akal Yang Cemerlang

- Madu Bestari adalah makanan kecergasan minda bagi membina akal yang cemerlang.
- Dengan mengamal Madu bestari, kanak-kanak membesar dengan pertumbuhan akal yang cerdas,pintar serta sihat.
- Baik untuk pelajar rendah, menengah dan peringkat universiti supaya dapat menerima pelajaran dengan baik, aktif dan berdaya saing.
- Bagi golongan dewasa, lanjut usia Madu bestari ini baik untuk mengekalkan ingatan, elak daripada terlupa serta nyanyuk.
- Madu Bestari juga baik untuk mengubati penyakit mental, sakit kepala da seumpamanya.

JADIKAN MADU BESTARI SUPLIMENT UNTUK PARA PELAJAR

KETERANGAN RINGKAS DUA BELAS BAHAN MAKANAN KECERDASAN MINDA YANG DIRUJUK DALAM KITAB-KITAB ULAMA PERUBATAN ISLAM.

MADU LEBAH - Dalam kitab perubatan islam menyatakan bahawa madu hendaklah dicampur dengan beberapa bahan lain untuk kecerdasan minda sepertimana yang diterangkan bahannya dalam risalah ringkasan ini. Kebaikan madu terdapat dalam Al-Quran Surah Al-Nahl : 68-69, maksudnya Dari perut lebah itu keluarlah minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya. Di dalam terdapat ubat yang boleh menyembuhkan penyakit manusia. Dalam kitab Abdul Rahman Al-Juzi menyatakan bahawa “Hendaklah kamu mengambil madu kerana ianya baik untuk ingatan”.

Kami memilih madu dari Republik Islam Iran Al_khurasani kerana khasiatnya yang banyak di sebabkan lebah di sana menghisap madu dari pohon-pohon Kurma, Zaitun,Delima,Badam,Yamhu,Kismis.

HABBATUS SAWDA’ – Kegunaan Habbatus Sawda’ bersama madu untuk kecerdasan. Baginda S.A.W bersabda “hendaklah kamu mengambil Habbatus Sawda’ kerana ia menyembuhkan setiap penyakit kecuali MATI”

ZAFARAN – Merupakan herba yang sangat terkenal dan termahal dikenali sebagai ‘King Of Spices’. Terlalu banyak dalam kitab menyatakan Zafaran sangat baik untuk kecergasan minda.Dalam kitab Saiyidina Ali menyatakan “Sesiapa yang mengambil sebahagian zafaran tulen dan madu, di minum sebanyak dua sudu pada setiap hari dia dikagumi ingatannya sehingga dituduh melakukan sihir”.

KARAPS – Nabi S.A.W. sendiri menyatakan kebaikan karaps untuk kecergasan minda dengan bersabda “ makanlah oleh kamu karaps, kerana ianya menguatkan ingatan”. Karaps adalah dari makanan khidir (Nabi Allah A.S).

KHARDAL – Al-Farabi menyuruh kita memakan khardal dan Zanjabil bersama madu setiap hari.

ZANJABIL – Terdapat dalam Al-Quran, surah Al-Insan ayat 18, maksudnya : “Mereka dalam syurga itu, diberi sejenis minuman campuran Zanjabil”.

QARANFUL – Islamic P hilospher Al-Mawardi yang termansyur antara ulama-ulama alim juga mengamalkan memakan Qaranful Kundur, Zikri dan Luban dan difahamkan murid-muridnya juga mengamalkan memakan Qaranful serta kecemerlangan mereka amat terjamin.

ADAS – Adalah makanan yang disebut dalam Al-Quran dapat menguatkan ingatan sepertimana dalam kitab surah Al-Baqarah ayat 61.Adalah dapat menguatkan ingatan sepertimana dalam kitab m/s 389 menyebut : “Terdapat berita mangatakan bahawa perkara yang menguatkan ingatan ialah memakan daging kawasan tengkuk binatang halal, makan makanan manis seperti madu, makan adas, makan roti dan membaca ayat Al-Kursi”.

Ibubapa, guru-guru atau yang mengaji pondok islam yang mahukan anak-anak dan murid mereka cemerlang dan Berjaya di masa hadapan memerlukan ilmu pengetahuan spiritual, manakala mental dan fizikal memerlukan MADU BESTARI ini, Insy-Allah.

No comments:

Post a Comment